Sunday 19 January 2014

MAJLIS SAMBUTAN MAULIDUR RASUL SRI SABAH 3B

 

19 Januari 2014 - Pada hari Ahad yang lalu, Persatuan Penduduk dengan kerjasama Dewan Bandaraya Kuala Lumpur dan Surau Tarbiyah telah mengadakan Majlis Sambutan Maulidur Rasul peringkat Sri Sabah 3B. Majlis yang telah diadakan dengan jayanya itu mendapat sokongan dan penyertaan penuh oleh NGO-NGO Sri Sabah 3B seperti Persatuan Ibu Tunggal, Bina Insan, Giat MARA, RELA dan Kelas Fardhu Ain KAFA Al- Muazzim.
 
Penduduk berkumpul di Dataran Sri Sabah 3B seawal pukul 7.30 pagi untuk sama-sama berarak sambil berselawat ke atas junjungan besar, Nabi Muhammad s.a.w. menuju ke Surau At-Tarbiyah. Perarakan ini turut diiringi alunan kompang yang dimainkan oleh Pasukan Kompang KAFA Al-Muazzim.
 
Setelah sampai di surau, majlis diteruskan dengan bacaan suci Al-Quran yang dialunkan oleh Pengetua Kelas KAFA, Ustaz Abdul Jalil sebelum Ketua Perumahan DBKL membuat ucapan perasmian. Tuan Haji Zainal selaku Pengerusi Persatuan Penduduk merangkap penganjur majlis turut membuat ucapan ringkas.
 
Kumpulan Qasidah Al-Fatonah yang terdiri daripada belia Sri Sabah 3B kemudiannya menghiburkan para tetamu dengan qasidahnya yang merdu sebelum acara marhaban diteruskan. Pasukan Marhaban Pudu Ulu telah dijemput khas pada majlis ini bagi mengendalikan acara cukur jambul.
 
Majlis Sambutan Maulidur Rasul ini diakhiri dengan jamuan tengahari yang ditaja oleh Dewan Bandaraya Kuala Lumpur.
 
Semoga majlis sebegini dapat diadakan pada masa-masa akan datang memandangkan penyertaan penduduk terhadap program-program yang dianjurkan kebelakangan ini telah mendapat sambutan luar biasa yang benar-benar memberangsangkan. Semoga perkembangan positif yang ditunjukkan oleh para penduduk Sri Sabah 3B dapat menarik minat semua penghuni Sri Sabah 3B untuk turut sama menyertai program mendatang.

No comments:

Post a Comment